Jak Na To:Klíčem k úspěchu, je zapojit návštěvníka do vaší komunity hned krátce po zahájení první návštěvy.
Proč?
I když vám kontakt nezanechá, informujete ho, že zde taková možnost existuje.
Navíc zjistí, že může nakoupit výhodně. Spustíte tím nákupní proces v jeho hlavě.
Co udělejte:
- Pop-Up Nabídku pro Odběr Newsletteru: Vytvořte atraktivní výzvu k odběru newsletteru, která se objeví krátce po příchodu na stránku.
- Výhody pro První Nákup: Poskytněte slevy nebo speciální nabídky pro uživatele, kteří provedou svůj první nákup.
- Interaktivní Prvek: Použijte kvízy, ankety nebo interaktivní prvky, které motivují návštěvníky k poskytnutí svých kontaktů výměnou za zábavu, výhodu nebo slevu.
Pravidelně Sledujte Chování Vašich Návštěvníků:Pochopte, co návštěvníci na vašem webu dělají. Je to nezbytné pro správnou volbu vašich aktivit. Využijte analytické nástroje jako Hotjar nebo Google Analytics a zaměřte se na:
- Hledejte Opakované Chování Uživatelů: Najděte nejčastější cesty, které návštěvníci na vašem webu dělají a stránky, na kterých tráví nejvíce času.
- Vložte Nabídku Do Cesty: Na základě dat, vložte nabídku tak, aby se stala přirozenou součástí prohlížení vašeho E-shopu.
- Správně Data Vyhodnocujte: Pokud návštěvníci tráví spoustu času na určité stránce, může to znamenat zájem, ale i zmatení – například, že něčemu nerozumí nebo něco neumí dohledat. Použijte kombinaci analytických nástrojů, pro správné určení situace.
Získejte Kontakt, SMS i Povolení Push NotifikacíNaše zákazníky informujeme E-mailem, SMS i Push notifikací. Každý zákazník totiž reaguje více na jiném kanálu.
Nechceme však zákazníky přehltit 3 vyskakovacími okny, hned pár vteřin po příchodu na naši stránku. Proto kontakty sbíráme následovně:
- E-mail - Pomocí Pop-Up okna, které se objeví pár vteřin po příchodu na web.
- Push - Pomocí Slide-Prompt okna, které se objeví až po návštěvě alespoň dvou stránek.
- SMS - Pomocí souhlasu s odběrem, při placení objednávky.
TIP: SMS notifikace je pro většinu zákazníků velmi osobní. Ujistěte se, že tento kanál používáte s přihlédnutím k tomuto faktu, například 1x za 3 měsíce, jinak by to vaše zákazníky mohlo rozzlobit.
- Testujte a Optimalizujte: Zkoušejte různé formy výzev k akci (CTAs) a sledujte, které Vám přináší nejlepší výsledky.
Získání kontaktů z každé návštěvy vyžaduje plán a testování. Využitím výše uvedených postupů a zkoušením postupně zvyšíte % návštěvníků, kteří vám zanechají kontakt hned při první návštěvě.
Kontakt pak využijte pro budování důvěry a vztahu s vaším zákazníkem:- Informujte jej o hodnotách vaší značky, proč udělá dobře, pokud vám bude důvěřovat.
- Představte mu slevy a nabídky, které může využít.
- Pomozte mu formou edukace získat z vašich produktů maximum.
Vrátí se vám to v opakovaných nákupech s vyšší průměrnou útratou.
Zde přikládáme několik našich e-mail flows, které můžete zkopírovat do vašeho e-shopu.