Powered by Smartsupp
728 505 250
Po-Pá: 9:00 - 17:00
728 505 250
Po-Pá: 9:00 - 17:00
5 KROKŮ KE ZVÝŠENÍ VÝNOSŮ Z
E-shopu
Každý návštěvník vašeho e-shopu je potenciálním zákazníkem. V této e-knize vám ukážeme efektivní strategie, jak z každé návštěvy získáte prodej, vyšší hodnotu nákupu nebo hodnotný kontakt, který použijete k budování vztahu s vašim zákazníkem.
Máte raději konzumovat obsah formou videa? V tom případě klikněte SEM a podívejte se na naši e-knihu ve video formě.
Úvod:

Postup v tomto e-booku je přesně ten samý, který jsme použili pro zvýšení konverzního poměru našeho e-shopu až 31-násobne. A to z 0,13 % na 4,03 %.
Pokud již vlastníte online obchod, zkuste si představit, co by pro vaše podnikání znamenalo, kdyby se váš aktuální konverzní poměr například ztrojnásobil.

Pro ty, kteří e-shop ještě nevlastníte, můžete si to představit na následujícím příkladu:

*(konverzní poměr je procento návštěvníků, které proměníte v platící zákazníky. Pokud vám do obchodu přijde 10 lidí, kolik % z nich nakoupí? To je konverzní poměr)

Představte si, že prodáváte produkt za 1.000 Kč a každý den k Vám na e-shop přijde 1000 návštěvníků, přičemž Váš konverzní poměr je například 0,8%.

Z 1000 návštěvníků, tak získáte 8 objednávek a utržíte 8.000 kč.

(1000 návštěvníků * 0,008% konverzní poměr = 8 objednávek), (8 objedávek * 1000kč produkt = 8.000 kč obrat)

Co když by se vám však podařilo navýšit konverzní poměr například trojnásobně? Z původních 0,8% na 2,4%?

Ze stejných 1000 návštěvníků, byste nyní získali 24 objednávek a utržili 24.000 kč.

(1000 návštěvníků * 0,024% konverzní poměr = 24 objednávek), (24 objedávek * 1000kč produkt = 24.000 kč obrat)

Za 1 měsíc, nebo 30 dní, byste s prvním e-shopem utržili 240.000 kč.

Přičemž za tutéž dobu, by e-shop číslo dvě utržil 720.000 kč.

Který e-shop chcete vlastnit?

Přesně tak.

Tyto informace mají cenu zlata, doslova.

Přeji Vám, ať Vám tahle e-kniha pomůže odemknout plný potenciál Vašeho online obchodu.
Kapitola 1: Jak sbírat zákazníky z každé návštěvy?
Každý návštěvník vašeho e-shopu je potenciálním zákazníkem. V této kapitole se podíváme na ověřené postupy, jak z každé návštěvy získáte hodnotný kontakt.


Proč Vůbec Získávat Kontakt?
Za každou návštěvu platíte. Buď penězi za reklamu nebo časem při vytváření obsahu, který vám následně vodí návštěvnost.

Pokud z návštěvy nic nezískáte, je to jako by jste vyhodili několik korun nebo minut vašeho života do koše.

A teď si představte, že se vám to stane 500x, každý den.

Uff.

Jenže jak to změnit?

99% lidí nenakoupí hned v okamžiku, kdy jen poprvé navštíví váš obchod. Nevědí o vás prakticky nic a rodiče je už od mala učí, ať nedůvěřují cizím lidem.

Je naivní očekávat, že zrovna u vás okamžitě vytáhnou kreditní kartu.

Ale co když jim dáte čas se rozhodnout?

Co když jim nabídnete, že pokud vám zanechají kontakt, tak jim dáte slevu, kterou mohou uplatnit i v budoucnosti.

To už zní jako mnohem méně riskantní. Spousta lidí s takovým návrhem bude souhlasit.

A proč je pro vás takový kontakt vůbec důležitý?

Protože s jeho pomocí, začnete pracovat na tom, abyste v očích vašeho potenciálního zákazníka přestali být cizinci, právě naopak.

V praxi to funguje jako sněhová koule. Nejprve máte v databázi pár desítek e-mailů, nic převratného.

No časem, se vám nasbírá tisíce kontaktů, na které stačí poslat zprávu s výhodnou nabídkou a vy ten den prodáte produkty za tisíce korun. Funguje to jako kouzlo.

Teď, když už víte proč se vám to vyplatí a proč to i vašim zákazníkům dává smysl, pojďme se podívat na několik ověřených způsobů, jak na to:
Jak Na To:
Klíčem k úspěchu, je zapojit návštěvníka do vaší komunity hned krátce po zahájení první návštěvy.

Proč?

I když vám kontakt nezanechá, informujete ho, že zde taková možnost existuje.

Navíc zjistí, že může nakoupit výhodně. Spustíte tím nákupní proces v jeho hlavě.

Co udělejte:

  • Pop-Up Nabídku pro Odběr Newsletteru: Vytvořte atraktivní výzvu k odběru newsletteru, která se objeví krátce po příchodu na stránku.

  • Výhody pro První Nákup: Poskytněte slevy nebo speciální nabídky pro uživatele, kteří provedou svůj první nákup.

  • Interaktivní Prvek: Použijte kvízy, ankety nebo interaktivní prvky, které motivují návštěvníky k poskytnutí svých kontaktů výměnou za zábavu, výhodu nebo slevu.

Pravidelně Sledujte Chování Vašich Návštěvníků:
Pochopte, co návštěvníci na vašem webu dělají. Je to nezbytné pro správnou volbu vašich aktivit. Využijte analytické nástroje jako Hotjar nebo Google Analytics a zaměřte se na:

  • Hledejte Opakované Chování Uživatelů: Najděte nejčastější cesty, které návštěvníci na vašem webu dělají a stránky, na kterých tráví nejvíce času.
  • Vložte Nabídku Do Cesty: Na základě dat, vložte nabídku tak, aby se stala přirozenou součástí prohlížení vašeho E-shopu.
  • Správně Data Vyhodnocujte: Pokud návštěvníci tráví spoustu času na určité stránce, může to znamenat zájem, ale i zmatení – například, že něčemu nerozumí nebo něco neumí dohledat. Použijte kombinaci analytických nástrojů, pro správné určení situace.

Získejte Kontakt, SMS i Povolení Push Notifikací

Naše zákazníky informujeme E-mailem, SMS i Push notifikací. Každý zákazník totiž reaguje více na jiném kanálu.

Nechceme však zákazníky přehltit 3 vyskakovacími okny, hned pár vteřin po příchodu na naši stránku. Proto kontakty sbíráme následovně:

  1. E-mail - Pomocí Pop-Up okna, které se objeví pár vteřin po příchodu na web.
  2. Push - Pomocí Slide-Prompt okna, které se objeví až po návštěvě alespoň dvou stránek.
  3. SMS - Pomocí souhlasu s odběrem, při placení objednávky.

TIP: SMS notifikace je pro většinu zákazníků velmi osobní. Ujistěte se, že tento kanál používáte s přihlédnutím k tomuto faktu, například 1x za 3 měsíce, jinak by to vaše zákazníky mohlo rozzlobit.

  • Testujte a Optimalizujte: Zkoušejte různé formy výzev k akci (CTAs) a sledujte, které Vám přináší nejlepší výsledky.

Získání kontaktů z každé návštěvy vyžaduje plán a testování. Využitím výše uvedených postupů a zkoušením postupně zvyšíte % návštěvníků, kteří vám zanechají kontakt hned při první návštěvě.

Kontakt pak využijte pro budování důvěry a vztahu s vaším zákazníkem:

  1. Informujte jej o hodnotách vaší značky, proč udělá dobře, pokud vám bude důvěřovat.
  2. Představte mu slevy a nabídky, které může využít.
  3. Pomozte mu formou edukace získat z vašich produktů maximum.

Vrátí se vám to v opakovaných nákupech s vyšší průměrnou útratou.
Kapitola 2: Co jsou to 'Above the Fold' Informace a proč je potřebujete znát.
První pohled je magický. Ne jen v lásce, ale i v internetovém obchodě.

Ve světě e-shopů se tento pojem týká části webové stránky, kterou návštěvníci uvidí bez nutnosti skrolování. Nazýváme ji "above the fold" nebo "nad zlomem strany".
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nad Zlomem Strany
Pod Zlomem Strany
Above The Fold
Under The Fold
Hlavní stránka vašeho e-shopu je produktová:
  • Může to být proti intuitivní, ale stránka, která nejvíc rozhoduje o úspěchu vašeho internetového obchodu, je produktová, nikoli hlavní.
  • Produktová stránka má největší vliv na to, jestli si zákazník produkt přidá do košíku.
  • Přidání do košíku, je nejhlavnější akce celého e-shopu, bez ní totiž nemůže zahájit nákupní proces.
  • Většina zákazníků taky uvidí produktovou stránku mnohem dříve než tu hlavní. Obzvlášť pokud produkty propagujete pomocí Google nákupů, Facebook DPA, nebo ve srovnávačích jako Heuréka či Zboží.
  • Pravidelně produktové stránky testujte a měřte jejich účinnost.
Above The Fold informace na produktové stránce musí být:
  1. Název Produktu: Titulek produktu by měl být snadno čitelný. Měl by jasně komunikovat, co je produkt a jeho hlavní výhody.
  2. Kvalitní Obrázky Produktu: Zobrazte vysokokvalitní obrázky, které ukazují produkt ze všech relevantních úhlů. Možnost zvětšení, prohlížení v 360° nebo video je plus. Produktové fotografie jsou při výběru online obzvlášť důležité.
  3. Cena: Cena produktu by měla být jasně viditelná a snadno naleznutelná. Pokud nabízíte slevy, ukazujte jak původní, tak slevněnou cenu.
  4. Dostupnost a Varianty: Informujte zákazníky o dostupnosti produktu a jeho variantách (velikost, barva, styl). Tyto informace by měly být ihned viditelné, aby zákazníci nemuseli dlouho hledat.
  5. Přidat do Košíku/CTA Tlačítko: Tlačítko pro přidání produktu do košíku by mělo být výrazné a umístěné tak, aby bylo snadno kliknutelné bez hledání. Barva tlačítka by měla kontrastovat s pozadím stránky, aby vynikla.
  6. Důvěryhodné Symboly: Zobrazte symboly důvěry, jako jsou bezpečnostní certifikace, ikony bezpečného placení, nebo záruky vrácení peněz, které zvyšují důvěru v nákup.
  7. Sociální Důkaz: Zobrazte recenze nebo hodnocení produktu mohou být zobrazeny, aby posílily rozhodování zákazníků. Ikony hvězdičkového hodnocení jsou obzvláště efektivní. Zbytek recenzí může být k nalezení 'Under The Fold'.
  8. Unikátní Prodejní Nabídka (USP): Zahrnutí 3-5 bullet pointů, které vyzdvihují, proč je tento produkt lepší než konkurenční nabídky. Zaměřte se na přidanou hodnotu pro zákazníka, nikoli na popis vlastností produktu.
  9. Expedice a Vrácení: Základní informace o politice expedice a vrácení by měly být snadno dostupné.
  10. Limitovaná Nabídka: Pokud existují jakékoli speciální nabídky nebo časově omezené slevy, měly by být zobrazeny v této oblasti, aby vytvořily pocit naléhavosti.
  11. Garance: Pomocí silné garance, snížíte riziko z objednání a odbouráte tak strach se kterým se vaši zákazníci mohou potýkat. Ze zákona mají zákazníci nárok na vrácení zboží při nákupu z online obchodu do několika dní bez udání důvodu. Pokud to musíte udělat tak jako tak, využijte toho ve svůj prospěch.

TIP: Informujte zákazníky o tom, pokud máte produktu již málo.
Nezapomeňte optimalizovat pro různá zařízení:

  • Mobilní Přátelskost: Zajištěte, že obsah 'above the fold' je optimalizován pro mobilní zařízení.

  • Měřte Výnos dle Zařízení: Pomocí nástrojů jako Google Analytics, můžete měřit nejen na jakém zařízení vaši zákazníci nejčastěji váš obchod navštěvují, ale také z jakého vám přichází nejvíce prodejů. Určité cílové skupiny více nakupují přes laptop nebo počítač, jindy bude váš zisk přicházet primárně z mobilů. Optimalizujte obchod na základě těchto dat.
Využití prostoru 'above the fold' je klíčové pro zaujetí návštěvníků a motivaci k další akci. Pokud chcete vylepšit funkčnost vaší stránky, informace above the fold jsou první důležitý krok.
Kapitola 3: Jak na košík, který prodá až 3x více zboží
Jednou z největších výzev e-shopu je snížení počtu opuštěných košíků. V této části se zaměříme na to, jak vylepšit nákupní košík tak, že prodáte až 3x více produktů.

Při optimalizování košíku se zaměřte na 2 hlavní věci:

  1. Abyste v košíku prodali co nejvíce dalších produktů.
  2. Aby se vaši zákazníci cítili bezpečně.
  3. Rychlost a jednoduchost - Díky mobilům zákazníci dnes nakupují všude, například i po cestě v tramvaji. Čím snazší objednávku dokončí tím více vyděláte. Proto gigant Amazon představil nákup na 1 klik.

Jak Prodáte Co Nejvíce Produktů:
Proces placení má 4 hlavní fáze:

  • Zkontrolování nákupního košíku
  • Vyplnění osobních údajů
  • Platba
  • Potvrzení o úspěšném objednání

Udělejte toto:

A) Navyšte objednávku při kontrole košíku:

  • Dejte dárek za určitou výši nákupu: My nabízíme 3 úrovně dárků, při překročení hranice 1500 kč, 2500 kč a 3500 kč.
  • Nabídněte Cross-sell produkty: Cross-sell jsou produkty, které se přímo hodí k vašemu hlavnímu produktu. Pokud si v Mc Donaldu dáte hamburger, tak vám doporučí hranolky.
  • Nabídněte Up-sell produkty: Up-sell je prodat více jednotek, téhož produktu nebo prodat dražší variantu téhož produktu. Pokud si dáte střední pití, zeptají se jestli chcete větší.
  • Rozlišujte rozdíl mezi Cross-sell a Up-sell: Pomůže vám to přijít s více nápady, co zákazníkům nabídnout.
  • Zvažte Up-sell založený na rychlosti: Rychlost je nejefektivnější cesta jak bojovat s cenou. Lidé si váží čas a rádi vám za jeho ušetření zaplatí.
  • Přidejte Možnost Zrychlené Platby: Apple Pay, Google Pay či jiná řešení.
  • Košík si Musí Pamatovat Data: Je frustrující pokud po zavření okna váš zákazník ztratí všechny produkty v košíku. Ujistěte se, že si váš systém tato data pamatuje.
  • Přidejte Pole pro Slevový Kód: Přidání pole pro slevový kód do prvního kroku nám navýšilo konverzi.

B) Vyplnenie osobných údajov

  • Žádejte Jen Potřebné Informace: Dlouhé vyplňování nebo povinná registrace některé zákazníky odradí.
  • Přidejte Trust Badges: Trust Badges jsou loga firem jako Visa, Master Card, Apple Pay, Google Pay .. Zákazníci mají tato loga spojená s důvěrou. Použijte je ve váš prospěch a přidejte je.
  • Mějte Chat Support i Při Placení: Chat support dostupný i při placení zachrání několik jinak přerušených objednávek.
  • Využijte One-Step Checkout: Otestujte jednokrokový platební proces. Funguje lépe než vícekrokový.



Analýza Opouštění Košíků:
  • Příčiny Opouštění: Identifikace běžných důvodů, proč zákazníci opouštějí nákupní košíky, jako jsou vysoké dodací náklady, složitý proces platby, nebo nedostatečné informace o produktech
.
  • Sledování a Feedback: Využití nástrojů pro sledování, kde a proč zákazníci odcházejí, a zpětné vazby od zákazníků pro zlepšení procesu.
Zjednodušení Procesu Platby:

  • Minimální Klikání: Snížení počtu kroků potřebných k dokončení nákupu.
  • Možnosti Rychlé Platby: Implementace možností rychlé platby, jako jsou digitální peněženky a jedno-klikové platby.
  • Jasné Informace: Zajištění, že všechny náklady, včetně daní a přepravy, jsou jasně uvedeny před dokončením nákupu.
Mobilní Optimalizace:
  • Pohodlí na Mobilních Zařízeních: Ujištění, že nákupní košík a proces platby jsou plně optimalizovány pro mobilní zařízení.
  • Rychlé Načítání: Zajistěte, aby stránky s košíkem byly rychle načítány na všech typech zařízení.
Vylepšení Zákaznické Zkušenosti:
  • Návratová Možnost: Nabídka snadného návratu zpět k nákupu bez ztráty vybraných produktů.
  • Zákaznická Podpora: Poskytování okamžité zákaznické podpory v případě dotazů nebo problémů během procesu platby.
Závěr:
Optimalizace nákupního košíku je klíčová pro zlepšení konverzních poměrů a celkové zákaznické spokojenosti. Implementací výše uvedených praktik můžete výrazně snížit míru opuštění košíku a zvýšit efektivitu vašeho e-commerce webu.
Kapitola 4: Nevychází vám reklama ziskově? Tohle je důvod proč.
V této kapitole se zaměříme na dva kritické faktory pro úspěšný růst e-commerce podnikání: nízké náklady na získání zákazníka (CAC) a vysokou průměrnou hodnotu objednávky (AOV) s co nejvyšším hrubým ziskem (GP) z první objednávky. Tyto faktory jsou zásadní pro škálování reklamního rozpočtu a prevenci cash flow problémů.

1. Efektivní Strategie pro Snížení CAC:
  • Zaměření na Cílený Marketing: Optimalizujte vaše marketingové kampaně tak, aby byly více cílené a efektivní. Analyzujte data a chování zákazníků pro lepší porozumění vaší cílové skupině.
  • Využití Organického Trafiku: Investujte do SEO a obsahového marketingu, což jsou dlouhodobě udržitelné a cenově efektivní způsoby pro získání nových zákazníků.
2. Maximální Využití AOV u První Objednávky:
  • Upselling a Cross-selling: Aktivně nabízejte související produkty nebo služby, které mohou zvýšit celkovou hodnotu první objednávky.
  • Speciální Nabídky pro Nové Zákazníky: Vytvořte atraktivní uvítací nabídky, jako jsou slevy nebo exkluzivní balíčky, které podnítí zákazníky k většímu prvnímu nákupu.

3. Zajištění Vysokého GP z První Objednávky:
  • Správný Výběr Produktů: Zaměřte se na produkty s vyšším maržím. Analyzujte vaše portfolio a identifikujte produkty s nejvyšším hrubým ziskem pro propagaci.
  • Efektivní Řízení Nákladů: Neustále monitorujte a optimalizujte náklady spojené s prodejem, jako jsou náklady na výrobu, distribuci a marketing.

4. Předcházení Cash Flow Problémům:
  • Rychlé Obraty: Zrychlete procesy od objednávky po dodání a platbu, aby se zlepšil cash flow.
  • Flexibilní Platební Možnosti: Nabídněte zákazníkům různé platební možnosti, včetně financování nebo rozložení platby, což může zvýšit pravděpodobnost vyšších objednávek.

5. Výnos Nad 2x (CAC+COGS):
  • Optimalizace Cena-Náklad: Cílem je dosáhnout, aby výnos z první objednávky nebo během prvních 30 dní od zákazníka byl alespoň dvojnásobek kombinovaných nákladů
Kapitola 5: Tyhle produkty, raketově navýší váš zisk.
Vytváření atraktivních balíčků a startovacích sad je účinným způsobem, jak zvýšit hodnotu objednávky a posílit zákaznické vztahy. V této kapitole se zaměříme na to, jak správně sestavit a propagovat tyto nabídky, aby přinášely maximální prospěch pro váš e-shop.

Výhodné Balíčky:

  • Kombinace Produktů: Jak vybrat produkty, které se dobře doplňují a nabízet je jako balíček za zvýhodněnou cenu.
  • Marketing Balíčků: Efektivní marketingové strategie pro propagaci balíčků, včetně zvýraznění úspory, kterou zákazník získává.
Startovací Sady:
  • Ideální pro Nové Zákazníky: Vytváření sad, které usnadňují první nákup a poskytují zákazníkům vše potřebné k začátku využívání vašich produktů.
  • Personalizace a Flexibilita: Možnost přizpůsobení sad podle potřeb a preferencí zákazníků, což zvyšuje jejich atraktivitu.

Cenová Strategie:
  • Stanovení Ceny: Jak nastavit cenu balíčků a sad tak, aby byla přitažlivá pro zákazníky a zároveň zisková pro e-shop.
  • Psychologie Cen: Využití psychologických aspektů cenového stanovení, jako jsou ukončovací čísla nebo srovnání s jednotlivými cenami produktů.

Cross-Selling a Upselling:
  • Zvyšování Hodnoty Objednávek: Strategie pro navrhování doplňkových produktů nebo lepších verzí produktů, které zákazníci již zvažují.
  • Personalizované Nabídky: Využití dat o zákaznících pro cílení relevantních produktů, které by je mohly zajímat.

Případové Studie:
  • Úspěšné Příklady: Analýza případových studií e-shopů, které úspěšně implementovaly balíčky a startovací sady.
  • Naučené Lekce: Shrnutí klíčových poznatků a strategií, které lze aplikovat v různých typech e-commerce podnikání.

Vytváření výhodných balíčků a startovacích sad je vynikajícím způsobem, jak zvýšit hodnotu objednávek a posílit vztahy se zákazníky. Při správném nastavení cen, marketingu a personalizaci mohou tyto strategie významně přispět k růstu vašeho e-shopu.
BONUS: Přidejte TOTO pro zvýšení konverzního poměru
Vytváření atraktivních balíčků a startovacích sad je účinným způsobem, jak zvýšit hodnotu objednávky a posílit zákaznické vztahy. V této kapitole se zaměříme na to, jak správně sestavit a propagovat tyto nabídky, aby přinášely maximální prospěch pro váš e-shop.

Výhodné Balíčky:
  • Kombinace Produktů: Jak vybrat produkty, které se dobře doplňují a nabízet je jako balíček za zvýhodněnou cenu.
  • Marketing Balíčků: Efektivní marketingové strategie pro propagaci balíčků, včetně zvýraznění úspory, kterou zákazník získává.

Startovací Sady:
  • Ideální pro Nové Zákazníky: Vytváření sad, které usnadňují první nákup a poskytují zákazníkům vše potřebné k začátku využívání vašich produktů.
  • Personalizace a Flexibilita: Možnost přizpůsobení sad podle potřeb a preferencí zákazníků, což zvyšuje jejich atraktivitu.

Cenová Strategie:
  • Stanovení Ceny: Jak nastavit cenu balíčků a sad tak, aby byla přitažlivá pro zákazníky a zároveň zisková pro e-shop.
  • Psychologie Cen: Využití psychologických aspektů cenového stanovení, jako jsou ukončovací čísla nebo srovnání s jednotlivými cenami produktů.

Cross-Selling a Upselling:
  • Zvyšování Hodnoty Objednávek: Strategie pro navrhování doplňkových produktů nebo lepších verzí produktů, které zákazníci již zvažují.
  • Personalizované Nabídky: Využití dat o zákaznících pro cílení relevantních produktů, které by je mohly zajímat.

Případové Studie:
  • Úspěšné Příklady: Analýza případových studií e-shopů, které úspěšně implementovaly balíčky a startovací sady.
  • Naučené Lekce: Shrnutí klíčových poznatků a strategií, které lze aplikovat v různých typech e-commerce podnikání.

Vytváření výhodných balíčků a startovacích sad je vynikajícím způsobem, jak zvýšit hodnotu objednávek a posílit vztahy se zákazníky. Při správném nastavení cen, marketingu a personalizaci mohou tyto strategie významně přispět k růstu vašeho e-shopu.
Pojďme zjistit jestli se k sobě hodíme.
(Určitě ano.)
Objednejte se na schůzku s naším projekťákem a zjistěte, co pro vás můžeme udělat.